Fler och fler företag erbjuder olika typer av molnbaserade växlar. Ett sådant företag är Soluno som har blivit en viktig aktör på den svenska marknaden. De har en mycket stark teknisk plattform som gör Soluno till en mycket effektiv leverantör av olika molnbaserade växeltjänster. De företag som köper växeltjänster från Soluno får tillgång till en fantastisk web-baserad telefonväxel med många flexibla lösningar. Faktum är att nästan alla nya växeltjänster som säljs idag är molnbaserade. Kanske tycket ni att det verkar krångligt att använda en växeltjänst från Soluno men det är precis tvärtom, tjänsterna är mycket användarvänliga.

Växeltjänster från Soluno

De växeltjänster som Soluno erbjuder har många fördelar. Växeln kan ta emot samtal var de än befinner sig. Man kan vara hemma eller på resande fot så tjänsten ger de anställda mycket mer flexibilitet. Det finns numera telefoner med otroligt bra kvalité på ljudet, ofta känns som att personen man pratar med befinner sig i samma rum och du kommer inte uppleva några begränsningar när du kommunicerar med era kunder. Det är enkelt för alla användare att informera växeln om de kommer att vara borta, hur länge och hur man får tag på dem. Samtalen kan också kopplas vidare internt inom företaget eller till en mobiltelefon. Detta skapar en effektiv och flexibel kommunikation.

Hur använder man växeltjänster?

Det är alltid enkelt att använda växeltjänster från Soluno. Det är en pålitlig tjänst med hög säkerhet. Alla anställda får ett eget telefonnummer och PIN-kod. Man kan ha många olika telefonnummer, koppla samman kalenderfunktionen i Microsoft Outlook och Lotus Notes med uppgifter om anställda och kunder. Man kan skicka privata meddelanden via en chattfunktion som mottagaren kan ta emot i sin telefon. All utrustning och maskinvara är kompatibel med de telefoner som redan finns på företaget.

Växeltjänster för olika företag

Solunos växeltjänster passar alla olika företag, stora som små. I början kan man behöva investera i en del nya produkter som till exempel IP-telefoner som fungerar via datorn vilket ger er många nya möjligheter jämfört med en vanlig telefon. För företag som jobbar med kundvård så erbjuder Solunos växeltjänster ett helt nytt sätt att göra kundanalyser och att samla information om era kunder. Nästan alla företag lider av att de inte vet tillräckligt om sina kunder och här kan Soluno göra en klar skillnad och ni kommer att kunna erbjuda era kunder en ännu bättre service.