För att nå igenom ”bruset” bland alla dagens reklamutskick och marknadsföringskampanjer krävs det att man gör något annat. Ett bra sätt att nå sina kunder är genom profilmaterial, som utformas med företagets färger och logotyp. Besök profilfabriken.com för sortiment och information. När kunden får en fysisk produkt istället för en banner på en hemsida eller ett brev i lådan, så blir upplevelsen och intrycket på en helt annan nivå. Om du dessutom har tryckt ditt företags logga på en t-shirt eller tygkasse kan du på ett helt naturligt sätt bli en del av din kunds vardag. Ganska fiffigt, eller hur?

Fördelar med profilprodukter som kan användas i vardagen

När du ska beställa profilprodukter inför en mässa eller ett event, eller att ha på kontoret och kunna ge bort till kunder som kommer in, så kan det vara klokt att tänka igenom vilken typ av produkter du beställer. Att välja en vardagsnära pryl som ett paraply eller en vattenflaska är ett kraftfullt sätt att synas i många olika sammanhang, för att kunden förhoppningsvis kommer se det som en användbar produkt och inse att den fyller ett behov. På så vis får ditt företag exponering i många fler sammanhang än vad du får med ett utskick eller en katalog, och kan locka nya kunder samtidigt som relationen stärks med dem som redan är kunder hos ditt företag. Det kan också vara värt att satsa lite mer på att ta fram “premium-produkter”, som t.ex. termosar, ryggsäckar eller badlakan. Dessa produkter kommer ge kunden en upplevelse av generositet, samtidigt som de leder till ökad exponering av varumärket. Så även om det kostar lite mera, kan resultatet vara värt det.

Tänk på detta när du väljer profilmaterial

Genom att välja ut profilmaterial noga och skapa en sammanhållen grafisk profil och färgskala för ditt företag har du goda chanser att kommunicera effektivt med dina kunder. Våga satsa på kvalitetsprodukter till mässor och events, likväl som enklare give-aways som pennor och vattenflaskor. Att synas genom profilmaterial är en fantastisk väg till organisk exponering i människors vardagsliv, och kommer ge ditt företag en mycket större spridning än om du endast delar ut flyers till dem som besöker dig. Med något så litet som en penna kommer företaget att finnas både i deras vardag och medvetande mycket längre.